top of page

About
Liliana Coelho

Olá, eu sou a Liliana Coelho

Cantar!

Liliana Coelho.jpg

Born in Braga, she began her musical studies at the Calouste Gulbenkian Music Conservatory. She finished her degree in Singing with distinction at ESMAE. She completed Master's degree in the area of ​​singing teaching at the University of Aveiro and defended her dissertation on The Insertion of Singing in Basic Education in Portugal. She postgraduated in singing in the class of Fernanda Correia. She made her debut in opera with the Cousinière in Stravinsky's «The Nightingale», also performed: the Fury in Gluck's «L'ivrogne corrigé», Elle in Poulenc's «La Voix Humaine», Hoodpeecker in «The cunning fox» Janacek , Vespina in «La Spinalba» by Francisco António de Almeida, Cherubino and Susanna in "As bodas de Fígaro" by Mozart, Duchess in «The Sleeping Beauty» by Respighi and Lucy from Opera Dreigroschenoper by Kurt Weill. In terms of oratory, she performed: Chichester Psalms by Leonard Bernstein, Gloria by Vivaldi, La Giuditta by Francisco António de Almeida, Gloria a 7 voci by Monteverdi, Magnificat by J. S. Bach, Gloria e Magnificat by A. Vivaldi, Requiem by Mozart, Te Deum by Charpentier, the Requiem by Fauré as part of the Choral-Symphonic Cycle by Amorim, Passion According to St. John by Joaquim dos Santos and the Stabat Mater by Pergolesi. Collaborated on several occasions with Orquestra do Norte, Sinfonieta ESMAE, Orquestra de Câmara de Braga, Remix, Remix Barroco, Orquestra Filarmonia das Beiras and with the Orquestra Nacional do Porto. Carl Nielsen and the Angel Gabriel/Eve in J. Haydn's "Creation". She was a member of the Opera Studio of Casa da Música in Porto. She made the absolute premiere of Nuno Corte Real's “Os Frutas dos Anjos” cycle, commissioned by Casa da Música. She performs regularly, inside and outside Portugal, in recital and masterclass format with pianist David Ferreira. She teaches at the Porto Conservatory of Music.

Sobre Liliana Coelho

Natural de Braga, iniciou os seus estudos musicais no Conservatório de Música Calouste Gulbenkian. Terminou a licenciatura em Canto com distinção na ESMAE. Fez o Mestrado na área do ensino do Canto na Universidade de Aveiro e defendeu em dissertação Da Inserção do Canto no Ensino Básico em Portugal. Fez Pós-Graduação em Canto na Classe da Professora Fernanda Correia.

Fez a sua estreia em ópera com a Cousinière em «O rouxinol» de Stravinsky, interpretou também: a Fúria de «L’ ivrogne corrigé» de Gluck, Elle em «La Voix Humaine» de Poulenc, Hoodpeecker em «A raposinha matreira» Janacek, Vespina em «La Spinalba» de Francisco António de Almeida, Cherubino e Susanna em "As bodas de Fígaro" de Mozart, Duquesa em «A bela adormecida» de Respighi e Lucy da Opera Dreigroschenoper de Kurt Weill.

No domínio da oratória interpretou: Chichester Psalms de Leonard Bernstein, Gloria de Vivaldi, La Giuditta de Francisco António de Almeida, Gloria a 7 voci de Monteverdi, Magnificat de J. S. Bach, Gloria e Magnificat de A. Vivaldi, Requiem de Mozart, Te Deum de Charpentier, o Requiem de Fauré integrado no Ciclo Coral-Sinfónico de Amorim, Paixão Segundo S. João de Joaquim dos Santos e o Stabat Mater de Pergolesi.

Colaborou por diversas ocasiões com a Orquestra do Norte, Sinfonieta ESMAE, Orquestra de Câmara de Braga, Remix, Remix Barroco, Orquestra Filarmonia das Beiras e com a Orquestra Nacional do Porto é de destacar a interpretação da 4ª Sinfonia de Mahler, a 3ª Sinfonia de Carl Nielsen e o Anjo Gabriel / Eva na "Criação" de J. Haydn.

Foi membro do Estúdio de Ópera da Casa da Música do Porto. Fez a estreia absoluta do ciclo “Os frutos dos Anjos” de Nuno Corte Real, uma encomenda Casa da Música.

Apresenta-se com regularidade, dentro e fora de Portugal no formato de recital e masterclasse com o pianista David Ferreira.

Leciona no Conservatório de Música do Porto.

 

​

bottom of page